sunnuntai 29. tammikuuta 2017

Miksi blogissani ei nähdä asukuvia?

Mä olen päättänyt, tai en päättänyt vaan oikeastaan vahingossa ajautunut siihen, ettei mun blogissa ole asukuvia. Tosin, en sano etten julkaisisi niitä koskaan, mutta ne eivät ole mulle vaan "se juttu". Tässä postauksessa avaan teille syitä ja kerron samalla tyylistäni.

Mun tyyli on yksinkertainen ja tylsä, ja hieman poikamainen, ainakin omasta mielestäni, joten en koe että siinä olisi mitään insiroivaa/näytettävää muille. Mun vaatekaappi muodostuu melkolailla yksivärisistä perusvaatteista, jotka ovat mukavia päällä ja joita on helppo yhdistellä keskenään. Mulla on vaatteita myöskin hyvin vähän, koska karsin niitä muutossa. Miksi pitää komerollista vaatteita, jos niistä ei käytä kuin neljäsosaa?

No mitä mun vaatekomerosta sitten löytyy? Pari tusinaa perustoppeja, muutamat perusfarkut, parit lökärit, mustia legginssejä ja erilaisia puseroita. Suurin osa mun puseroistakin on hyvin yksinkertaisia; yksivärisiä collegepuseroita/huppareita, villaisia yksi- tai kaksivärisiä neuleita sekä ohuempia yksivärisiä neuletakkeja. Mulla on myös säilössä pienempiä vaatteita sille ajalle kun olen hoikempi, ja nekin noudattavat hyvin paljon samaa linjaa.

Mun perustoppipino, josta juuri ne eniten käytetyt eli värikkäimmät on pesussa.

Kesäpukeutumisen suhteen olen vähän pirteämpi. Mä tykkään väreistä, mutta se näkyy melko vähän mun vaatekomerossa. Kesällä kuitenkin uskallan hieman enemmän leikkiä värien ja kuosien kanssa. Löytyy pinkkiä mekkoa mustalla kuviolla ja keltaista vihreällä kuviolla. Oon yrittänyt nyt talven pimeydessäkin opetella kirkkaampien värien käyttöä, koska se piristää mieltä kummasti.

Mä en tykkää koruista, en sitten yhtään. Mä en käytä lähes ikinä mitään koruja, paitsi kihlasormusta. Mä en vaan koskaan ole oppinut käyttämään niitä, ja korut tuntuvat jotenkin epämukavilta ja ovat jotenkin "tiellä". Asusteissakin oon todella hillitty; omistan tällä hetkellä kaksi reppua ja kolme käsilaukkua. Mulla oli joskus niitä enemmän, mutta karsin niitäkin, koska en koe vaan tarvitsevani kymmentä eri laukkua ja reppua. Näiden lisäksi löytyy useita huiveja, pari pipoa ja parit lapaset.

Ulkovaatteet noudattaa samaa linjaa kuin muukin pukeutuminen; käytännöllisyys edellä. Muutossa mä - yllätys yllätys - karsin myös takkeja, ja niitä jäi naulakkoon neljä. Osa oli aikoja sitten jäänyt liian pieneksi, osa oli epämukavia ja osaa en vain käyttänyt. Mun kengätkin on laskettavissa kahden käden sormilla; jokaiselle asukokonaisuudelle löytyy sopivat kengät, ja valinnanvaraa on korkokengistä lenkkareihin.

Muutama pari mun niin pienestä mutta juuri sopivasta kenkäkokoelmasta.

Toisena syynä on mun kroppa. Mulla on ylipainoa, enkä koe sopivani samaan muottiin kuin muut bloggaajat. Täytyy kyllä myöntää, että saatan joskus pitää itseäni ihan kivan näköisenä jossain tietyssä asussa, mutten silti koe tarvetta jakaa sitä muille. Enkä nyt tarkoita että asukuvat olisi jotenkin huono juttu; niistä saa inspiraatiota ja itsekkin tykkään niitä katsella, mutta itsestäni en tykkää ottaa niitä. Jokaikinen kerta kun olen yrittänyt ottaa asukuvia, niin ne ovat näyttäneet typerälle ja olen poistanut ne, koska itse on oikeasti hankala ottaa niitä, kun ei omista jalustaa. Mulla ei myöskään ole kaveria, joka osaisi ottaa sellaiset asukuvat, jotka ah-niin-itsekriittinen-minä kelpuuttaisi. Typerä ilme tai kaksoisleuka saa pilattua mun päivän samantien, joten pysyn jatkossakin ylhäältäpäin otetuissa selfieissä.

Mitä mieltä te olette asukuvista? Otatteko itse asukuvanne vai onko teillä joku luottokaveri auttamassa kuvaamisessa?



6 kommenttia:

  1. Mua ei vaan vois vähempää kiinnostaa mitä jollain on päällä, varsinkin kun suurimmalla osalla bloggaajista on ihan samanlainen tyyli :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavan useilla on melko samankaltainen tyyli, haluaisin nähdä eritavoilla pukeutuvia bloggaajia ja erimallisia ja -kokoisia bloggaajia.

      Poista
  2. Oma mielipiteeni asukuviin on se, että niin kauan kun siitä ei tule itselle paineita tai huonoa oloa niin mikäs siinä. Omassa blogissani pyörii lähes jokainen postaus muodin ympärillä, joten ehkä se on ollut tottumuskysymys itelle.
    Tietenki aluksi sitä oli kriittisempi itseä kohtaan, mutta oman kokemuksen perusteella se on vähentynyt. Siihen voi vaikuttaa tietty se millä mielellä asukuvia julkaisee. Mulla kun alusta asti on blogi ollut muotipainotteinen joten asukuvilta on vaikea välttyä:D Otan myös kavereideni kanssa asukuvani, joten sekin tietenkin vaikuttaa asiaan.

    Mun mielestä asukuvien ottaminen on jokaisen oma valinta, ja esim itse tulee luettua myös paljon blogeja joissa ei asuja näy lähes ollenkaan. Osaa blogeista seuraan vain tyylin takia ja osaa tekstien takia. Osassa on sekoitus vähän kaikkea.

    Olen ehkä huono ottamaan kantaa asiaan, sillä asukuvat kulkevat niin vahvasti mukana omassa blogissa, mutta tiivistetysti olen sitä mieltä, että kukin tyylillään:D

    Sorry, tästä sekavasta kommentista. Ajatukset vaan lähti lentoon postaustasi lukiessa, ja ne oli hieman hankala saada kirjoitettua ylös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ehkä suurimpana syynä on just se, että on ylipainoa ja tylsä tyyli. Ja onhan se eri asia muotiblogissa, joka pyörii enemmän sen pukeutumisen ympärillä, kuin tää mun blogi, jossa käsitellään ehkä enemmän arkea ja kaikkea muuta kuin pukeutumista. En mä tosin sano etten koskaan ottaisi asukuvia, mutta tällä hetkellä ne ei tunnu hyvältä.

      Kyllä mä sain selvää ja kiitos hieman erilaisesta näkökulmasta :)

      Poista
  3. Asukuvat ovat just jees, jos asun kantaja omistaa erilaisen, rajoja rikkovan tyylin. Ja niitä päivän asu -postauksia on harvassa, sen sijaan noita massamuotibloggaajia on enemmän ko tarpeeksi, tulee korvista. Olen julkaissut ite kanssa tietyin väliajoin niitä asupostauksia, kuitenkin ne joka kerta on sellaisia aitoja ja melkein joka kerta niissä on säpinää tai/ja otettu itselaukaisimella. Ei sellaisia "poseeratan ko on tällainen hieno Guessin kello jne" kera huippumallielkein otettuja kuvia tule varmaan blogiini koskaan...

    Kuitenkin tähtään enemmän valokuvaukseen ko muotiin vaikka molemmat ovat mulle tärkeitä asioita. Joka päivä vaan ei ole esmes hyvä tukka- tai asupäivä, ei etenkään nyt ko on nää tappokelit ja liian vähän lämpötilaa ulkona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, joistakin bloggaajista huomaa ettei asukuvat ole "aitoja", vaan vaatteet vedetty päälle juurikin vain kuvaamista varten, ja tällöin pukeutuminen ei kuvasta bloggaajan omaa persoonaa. Just sellaset aidot asupostaukset on kivoja katsoa, jos niitä ei ole liikaa :) ja luksuskellot ynnä muut mua ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta varmasti niillekkin on oma kohderyhmänsä.

      Mulla ei ole ollut hyvä hiuspäivä moneen kuukauteen, haluan nää vihreet pois ja leikata hiukset ASAP.

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita, niin risut kuin ruusutkin. Muistathan kuitenkin ilmaista mielipiteesi asiallisesti :)